MarYa GhiTa

Fotografia mea
Motto.. Sunt un om viu. Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain. Abia am timp sa ma mir ca exist, dar ma bucur intotdeauna ca sunt. Nu ma realizez deplin niciodata, pentru ca am o idee din ce in ce mai buna despre viata. Ma cutremura diferenta dintre mine si firul ierbii, dintre mine si lei, dintre mine si insulele de lumina ale stelelor. Dintre mine si numere, bunaoara intre mine si 2, intre mine si 3. Iau in serios iarba, iau in serios leii, miscarile aproape perfecte ale cerului... Nichita Stanescu

joi, 13 iunie 2013

"UMBRA" CA VEHICUL TRANSGENERATIONAL


      Aparent, ceea ce mentine membri unei familii impreuna sunt miturile familiale,ritualurile si regulile care se transmit de la o generatie la alta. Ce este, insa, dincolo de aceste mituri, ritualuri si reguli? Legaturile complexe care leaga fiecare membru al unei familii de generatia care a precedat-o isi pun amprenta pe relatiile acestuia cu cei care fac parte din spatiul sau de viata. Ele se exercita prin mecanisme in cea mai mare parte inconstiente, dar si prin mecanisme constiente.
Legaturile intre copii si parintii lor sunt fundamentale. Copiilor le sunt transmise problemele ramase nerezolvate in inconstientul parintilor si al inaintasilor lor.
Partea de Umbra a inconstientului familial devine mana destinului in viata urmasilor
unei familii.La un moment dat imi descopar niste temeri irationale, care nu se origineaza in nici un fel in trecutul meu. Oare de ce mi-am ales meseria pe care mi-am ales-o? De ce mi-am ales un anumit partener?
      Printr-o analiza a propriei genograme veti descoperi ca nu v-ati ales intamplator propria meserie, iar temerile pe care le aveti nu sunt straine de trecutul inaintasilor vostri. ,,Fantomele" care se transmit din generatie in generatie odata cu Umbra familiala nu trebuie impodobite cu o aura mistica.,,Fantoma",concept-cheie in psihogenealogie, este un continut  psihic incontient   "mostenit" de la inaintasi. Acest continut psihic nu tine de istoria personala a individului, ci tine de istoria sa familiala.
De multe ori, boala unei personae poate fi legata de loialitatea fata de un inaintas, iar cazurile descrise de Anne Ancelin Schutzenberger sunt relevante.Startul gresit pe calea cresterii se poate transmite peste generatii.                                                                     ln acest mod, Umbra devine vehicul transgenerational si ceea ce duce cu ea se poate manifesta, dupa cum am mai sugerat, prin comportamente repetitive sau boli somatice. Acestea sunt, intotdeauna, subordonate unei teme care corespunde sensului existential al unei familii si care poate fi identificata prin analiza genogramei, adica un proces de reconstituire dinamica a raporturilor transgenerationale in scop de constientizare, integrare unificatoare a Umbrei familiale si transformare  psihospirituala. Pentru aceasta nu este nevoie ca,,eroii" de peste timp ai romanului familial sa fie prezenti in carne si oase. Este suficient sa-i reinvocam, si re-creem prin mijloacele dramatizarii, aici si acum, in cadrul egregorului grupal, pentru ca relatii confuze sa se clarifice, separari sanatoase, insight-uri, iertari si integrari care nu au avut loc sa produca, sensuri si efecte unificatoare si maturizante sa se declanseze.
Este un proces sistematic de confruntare cu Umbra familiala si de integrare a acesteia.  
      Umbra familiala contine asadar, toate fricile, temerile, slabiciunile si secretele legate de acestea, codificate sau deghizate simbolic si transmise transgenerational, dar contine totodata si solutia depasirii si integrarii lor, ca experiente cu sens maturizant si transformator pentru personae, relatii familiale  si comunitate.
      Fiecare familie are una sau mai multe teme care se mentin transgenerational iar scopul acestei analize ar fi identificarea pattern-urilor repetitive si a scenariilor de viata specifice unei familii, precum si identificarea temei-nucleu . Unificarea transfamiliala deblocheaza si restructureaza calitativ evolutia arborelui psihogenealogic, integrandu-l in evolutia creatoare constiinta colectiva si universala.
Capitol din " Analiza Transgenerationala in Terapia Unificarii"- Iolanda Mitrofan &Denisa Stoica
                                         




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

”BINE AI VENIT,O NOUĂ ZI!        OFERĂ-MI NOROC!           TRANSFORMĂ MINUTELE TALE               ÎN CEASURI LUNGI ȘI FERICITE!             ...