MarYa GhiTa

Fotografia mea
Motto.. Sunt un om viu. Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain. Abia am timp sa ma mir ca exist, dar ma bucur intotdeauna ca sunt. Nu ma realizez deplin niciodata, pentru ca am o idee din ce in ce mai buna despre viata. Ma cutremura diferenta dintre mine si firul ierbii, dintre mine si lei, dintre mine si insulele de lumina ale stelelor. Dintre mine si numere, bunaoara intre mine si 2, intre mine si 3. Iau in serios iarba, iau in serios leii, miscarile aproape perfecte ale cerului... Nichita Stanescu

luni, 26 august 2013

SINDROMUL BURSEI DE VALORI SAU RESPECTUL DE SINE STABIL?




„Bursa se inchide astăzi. Analiştii dau vina pe teama de inflaţie.“
„Acţiunile au crescut vertiginos in urma anunţului preşedintelui că ...”
„Sunt legat de barometrul dispoziţiei tale. Dacă ţi-e bine, şi mie mi-e bine. Dacă eşti supărat, şi eu sunt supărat. Sunt nefericit atunci cand simt că tu eşti nefericit. Orice zvon sau problemă, reală , sau imaginară, mă intoarce pe dos.”
Acesta este sindromul bursei de valori. Adesea, avem de-a face cu pacienţi care sunt atat de dependenţi de viaţa sau soarta celorlalţi, incat au realmente o zi ingrozitoare dacă cineva din anturajul lor are o zi mai proastă. Ei nu acţionează niciodată. Ei reacţionează. Reacţia te solicita incomparabil mai mult decat acţiunea, pentru că trebuie să rezonezi la fiecare moft al celuilalt, să descifrezi cu grijă fiecare semnal, să nu laşi garda jos in veci. Cel mai rău lucru este că persoana care reacţionează este incapabilă să-şi controleze propriile sentimente, intrucat nu poate influenţa in mod semnificativ persoana cu care se află in rezonanţă. In consecinţă, tensiunii continue i se adaugă frustrarea.
Interdependenţa sănătoasă nu inseamnă că eşti mai puţin sensibil sau mai puţin grijuliu decat codependentul. Dar nu eşti atat de inrobit de altă persoană, incat intreaga ta mulţumire şi fericire să depindă de mulţumirea sau fericirea celuilalt. Sprijinul şi hrana afectivă pe care le poţi oferi sunt astfel mult mai puternice, pentru că nu trebuie să reacţionezi la stările de spirit ale celuilalt pentru a-ţi satisface propriile nevoi. Cheia interdependenţei sănătoase este respectul de sine: increderea in tine insuţi.
   "Drumul spre relaţii interumane sănătoase" -  dr. Robert Hemfelt, dr. Frank Minirth, dr. Paul Meier

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

”BINE AI VENIT,O NOUĂ ZI!        OFERĂ-MI NOROC!           TRANSFORMĂ MINUTELE TALE               ÎN CEASURI LUNGI ȘI FERICITE!             ...