MarYa GhiTa

Fotografia mea
Motto.. Sunt un om viu. Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain. Abia am timp sa ma mir ca exist, dar ma bucur intotdeauna ca sunt. Nu ma realizez deplin niciodata, pentru ca am o idee din ce in ce mai buna despre viata. Ma cutremura diferenta dintre mine si firul ierbii, dintre mine si lei, dintre mine si insulele de lumina ale stelelor. Dintre mine si numere, bunaoara intre mine si 2, intre mine si 3. Iau in serios iarba, iau in serios leii, miscarile aproape perfecte ale cerului... Nichita Stanescu

marți, 5 ianuarie 2016

DE CE N-AM AVUT EU INIMA SA-TI DARUI TOT CE-AVEAM ?


M-am dus pe drumul satului
din poartă-n poartă să cerşesc,
când, iată carul tău de aur răsărind
din depărtare-asemeni unui vis măreţ!
Şi mă-ntrebam: au cine-i acest Rege
al tuturor regilor?...
Speranţele-mi zburau întraripate
şi cugetam: de-acum zilele mele negre
s-au sfârşit, şi adăstam milostivirea
fără s-o cerşesc: belşug de bogăţii
împrăştiate jur-mprejur prin colb.
Carul s-a oprit lângă mine.
Privirea ţi-a căzut asupra mea
şi-ai coborât c-un zâmbet.
Simţeam că tot norocul vieţii mele
asupra-mi se revarsă, în sfârşit.
Apoi, deodată dreapta ţi-ai intins
şi-ai zis: "Ce ai să-mi dărui?"
Oh, ce fel de gest regesc mai e şi ăsta
mâna s-o-ntinzi şi palma s-o desfaci
pentru-a cerşi de la un cerşetor?...
M-am zăpăcit privind năuc,
şi-apoi, din traistă-am scos cu-ncetineală
cea mai măruntă boabă de porumb
şi-n dar ţi-am dat-o.
Dar cât de mare-a fost uimirea mea,
când, la sfârşitul zilei,
golindu-mi traista pe podea,
găsii cea mai măruntă boabă-acum de aur
în grămăjoara mea săracă!
Am plâns cu-amare lacrimi
şi mă mustram: de ce n-am avut eu inimă
să-ţi dărui tot ce-aveam?... 
 Rabindranath Tagore  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

”BINE AI VENIT,O NOUĂ ZI!        OFERĂ-MI NOROC!           TRANSFORMĂ MINUTELE TALE               ÎN CEASURI LUNGI ȘI FERICITE!             ...